اپل و استخدام مخفیانه یکی از دبیران The Verge

در نیمه اول سال ۲۰۱۱ چند نفر از برترین نویسندگان و دبیران «Engadget»،‌ این وب سایت که با سیاست های شرکت AOL پیش می رفت را ترک کردند تا یک سایت تازه تاسیس کنند؛ سایتی که در نهایت تبدیل به «The Verge» شد.

«جاشوا تپلسکی» (Joshua Topolsky) که قبلاً تجربه سردبیری در انگجت را داشت تبدیل شد به نخستین سردبیر ورج. در میان افرادی که ۵ سال پیش انگجت را ترک کردند، نام هایی مانند «نیلای پاتل» (سردبیر کنونی ورج) و همچنین «کریس زیگلر» (Chris Ziegler) دیده می شد.

اما چرا به مرور خاطراتی می پردازیم که پنج سال از وقوع آنها گذشته است؟ به این دلیل که تا همین دیروز تصور می شد که آقای کریس زیگلر، همچنان معاون سردبیر وب سایت ورج است ولی عصر دیروز، نیلای پاتل با انتشار مطلبی خبر داد که وی در چند ماه گذشته به طور مخفیانه در استخدام شرکت «اپل» بوده و هیچکس در دفتر ورج از این موضوع اطلاعی نداشته است.

اپل و استخدام مخفیانه یکی از دبیران The Verge
اپل و استخدام مخفیانه یکی از دبیران The Verge

کریس زیگلر

پاتل می نویسد که آقای زیگلر در ماه جولای کار خود را در شرکت اپل آغاز گرده و در واقع برای دو کمپانی به شکل همزمان کار کرده است. بر اساس گفته سردبیر ورج، در اوایل ماه جاری میلادی این موضوع برای شرکت مورد اشاره ثابت شده و از همان زمان، عضویت شخص یاد شده در تحریریه این وب سایت باطل گشته است. پاتل همچنین خبر می دهد که در ماه جولای وی به شکل کاملاً فعال در ورج مشغول بوده (دقیقاً زمانی که کارش را در اپل شروع می کند) اما از آگوست تا سپتامبر با تحریریه در ارتباط نبوده است.

اپل و استخدام مخفیانه یکی از دبیران The Verge
اپل و استخدام مخفیانه یکی از دبیران The Verge

پاتل خبر می دهد که پس از روشن شدن این موضوع، تمام مطالب و نوشته هایی که تحت تاثیر آقای زیگلر بوده اند بازخوانی شده اند تا وی به نفع اپل در مقاله ها دست نبرده باشد.

در این بین البته «جان گروبر» (گرداننده وبلاگ Daring Fireball که به شکل اختصاصی از اپل می نویسد) می گوید که اکنون نام کریس زیگلر در میان کارمندان شرکت اپل نیست و شاید وی به طور کلی اکنون در استخدام این کمپانی هم نباشد.

در این میان وب سایت های خبری مانند «گیزمودو» و «بیزنس اینسایدر» اطلاع می دهند که با اپل برای ارائه توضیح تماس حاصل کرده اما پاسخی دریافت ننموده اند. سوال اینجاست که چرا شرکتی مانند اپل باید به سراغ یکی از اهالی رسانه رفته و او را به شکل مخفیانه در شرکت خود استخدام کند؟

منبع:

http://genericviagrix.com